Κίσαμος | αντιδράσεις γονέων για τον υποβιβασμό του Δημοτικού Σχολείου Δραπανιά
Λίγες μέρες πριν την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Δραπανιά, το οποίο υποβιβάζεται σε 5θέσιο από 6θέσιο που ήταν, με επιστολή του προς την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητά να αρθεί η απόφαση.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Δραπανιά… και όμως ήρθε η στιγμή να αναφέρουμε το αυτονόητο : 6/θέσιο, έτος 2022, στην Κρήτη, στο νομό Χανίων, στην επαρχία Κισάμου . Ένα χωριό δίπλα στο ΒΟΑΚ (Εθνική Οδός), 5 χιλιόμετρα μακριά από το Καστέλι Κισάμου . Δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε δυσπρόσιτο εξαιτίας της θέσης του αν και εξυπηρετεί παιδιά Δημοτικού Σχολείου που έρχονται από απόσταση έως και 17-20 χιλιόμετρα, από δυσπρόσιτες περιοχές και τα οποία διανύουν καθημερινά δύσκολη διαδρομή με στροφές και αυξημένη επικινδυνότητα .
Μπορούμε όμως να το χαρακτηρίσουμε ως σχολείο κομβικό!!
Σχολείο που προέρχεται από 8 συνενώσεις, που είναι το μοναδικό που έχει απομείνει στην δημοτική ενότητα Μηθύμνης και με την προφορική επιβεβαίωση ότι δεν θα πειραχτεί. Ήρθε όμως η στιγμή να αρχίσει ο υποβιβασμός λειτουργικά αρχικά σε 4/θέσιο 27/7/2022 και με προσωρινή απόφαση που εστάλει στον Δήμο Κισσάμου στις 11/8/2022 , σε 5/θέσιο.
Ο προστάτης της κάθε σχολικής μονάδας , η Πρωτοβάθμια Διεύθυνσή Χανιών -για εμάς- θεώρησε σωστό να σταματήσει να μας προστατεύει.
«Ακολουθώ το νόμο» μας είπε η διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας κ. Ψαρουδάκη Πόπη.
Ακολουθεί το νόμο όπως ακριβώς ένας διορισμένος διοικητικός υπάλληλος και όχι ως διευθυντής, εκπαιδευτικός, εκλεγμένος από συνδικαλιστές, που ελέγχει, μελετά και ποιοτικά χαρακτηριστικά και έχει τη δύναμη της προσωπικής απόφασης.
Αυτό έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται από πέρυσι με την υποβάθμιση της παράλληλης στήριξης σε παιδιά με έγγραφη διάγνωση και μέσα στα χρονικά πλαίσια ώστε να ληφθεί εγκαίρως υπόψη για διορισμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής . Ακολουθεί το νόμο που έχει ψηφιστεί από το 2006 και έκτοτε όλες οι πρωτοβάθμιες υπηρεσίες προσπαθούν να μην αφήσουν να πειράξει τα σχολεία.
Αριθμητικά κριτήρια «μόνο» , λαμβάνουμε όταν μιλάμε για πράγματα! Εδώ μιλάμε για ψυχές μικρών παιδιών που ζουν στην επαρχία, για οικογένειες, για παιδεία, για ανάπτυξη!!
Ας μας απαντήσει λοιπόν η κυρία Ψαρουδάκη με βάση ποια ανάλυση και ποια μελέτη σε βάθος τετραετίας (τουλάχιστον) αποφάσισε ότι αυτό το σχολείο πρέπει να υποβιβαστεί .
Η επαρχία Κισάμου – καθώς και όλες οι περιφέρειες της Κρήτης – αποτελεί ένα δυναμικό πόλο ανάπτυξης.
1. Λιμνοθάλασσα του Μπάλου! χαρακτηρισμένη NATURA , με απέραντη ομορφιά, που δέχεται επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
2. Φαλάσαρνα! μία από τις καλύτερες παραλίες της Ευρώπης , με χιλιάδες επισκέπτες και αθλητές που κάνουν προετοιμασία για τους αγώνες τους.
3. Ελαφονήσι ! Η ροζ παραλία με το νησί, που δεν υπάρχει επισκέπτης στην Κρήτη που δεν το επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά.
Η Κίσαμος με την απέραντη φυσική ομορφιά της , που τώρα αρχίζει και αναπτύσσεται. Πόλος έλξης για νέα νοικοκυριά , για εργατικό δυναμικό . Σημαντικό γεγονός στην απόφαση κάθε οικογένειας για να μετακινηθεί , να αποκεντρωθεί και να έχει ένα ποιοτικό τρόπο ζωής, είναι η ύπαρξη σχολείου για να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών της οικογένειας.
Δυναμική Περιφερειακή Ανάπτυξη χωρίς προστασία της υπαίθρου, της οικογένειας και της παιδείας δεν υπάρχει !!!
Δυναμική Ανάπτυξη σημαίνει ότι ανά έτος μπορεί να αλλάξει η πληθυσμιακή κατανομή στην περιοχή. Δεν μπορούμε να δεχτούμε την χωρίς βάθος ανάλυσης απόφαση υποβιβασμού του σχολείου, αποκομμένη από την δυναμική της περιοχής.
Εδώ έχουμε ένα αποκεντρωμένο σχολείο το οποίο εσωκλείει και αθλητικό χώρο (γήπεδο 5×5 που δίνει στα παιδιά την δυνατότητα άθλησης) που πάμε να το κλείσουμε σε βάθος τριετίας εάν δεν το στηρίξουμε. Υπάρχουν οικογένειες που ήταν έτοιμες να μετακινηθούν κοντά στο σχολείο και να εγγραφούν τα παιδιά τους στο Δραπανιά και μετά από την απόφαση αυτή, δεν φέρνουν τα παιδιά τους .
Θεωρούμε αδιανόητο τα σχολεία της υπαίθρου χώρας , να λειτουργούν με βάση μόνο τους αριθμούς , μη λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που υπάρχουν στην επαρχία ( χιλιομ. αποστάσεις , έλλειψη δραστηριοτήτων, έλλειψη αθλητικών εγκαταστάσεων για άθληση , κοινωνικοποίηση, κ.α.) και φυσικά δεν μιλάμε για το επίπεδο της παιδείας που θα έπρεπε να υπάρχει.
Αυτή η υποβάθμιση δεν θα μειώσει τα έξοδα του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, θα μειώσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της περιφέρειας και την δημιουργία μιας ακόμη υδροκέφαλης πόλης, η οποία δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για να απορροφήσει στις ήδη υπάρχουσες σχολικές μονάδες τα παιδιά που θα μετακινηθούν μετά από αυτές τις αποφάσεις . Αποφάσεις που ελπίζουμε να μην πάρετε. Δεν θέλουμε όλοι να ζούμε σε μεγάλες πόλεις. Πολλοί από εμάς το ζήσαμε και αποφασίσαμε να γυρίσουμε στα χωριά μας ή να μη φύγουμε από τα χωριά μας καθόλου. Επιτέλους ασχοληθείτε με τις ιδιαιτερότητές της υπαίθρου και ανασκευάστε.
Δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας!
Επειδή ένα επαρχιακό σχολείο έχει μία κάμψη αριθμητική σε μαθητές δεν σημαίνει ότι το κλείνουμε, όταν μάλιστα οι δείκτες περιφερειακής ανάπτυξης στην περιοχή είναι ανοδικοί. Προστατεύουμε, μελετάμε τις δυνατότητες και αναπροσαρμόζουμε.
Δυναμώνουμε, ενισχύουμε, αναπτύσσουμε, φτάνει πια η διάλυση!!
Και να γνωρίζετε κάτι… τα παιδιά που ζουν στην περιφέρεια έχουν μάθει να αγωνίζονται, να δημιουργούν , να γνωρίζουν και να εκτιμούν το χώμα που πατούν.
Είναι σημαντικό να υπάρξει μία ολιστική αντιμετώπιση στην εφαρμογή του νόμου σε περιπτώσεις όπως ο Δραπανιάς .
Υποτίθεται ότι ο νομοθέτης όταν φτιάχνει ένα νόμο δεν έχει ως στόχο να υποβαθμίσει και να τιμωρήσει , αλλά να βελτιώσει.
Όλη η περιφέρεια της χώρας αναφωνεί με παράπονο χρόνια τώρα ότι «η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα».
Επιτέλους αποδείξτε το!!»