ΒΟΑΚ | προς αναβολή η εκδίκαση των προσφυγών
Παράταση στην αγωνία για την εκδίκαση των προσφυγών που έχουν καταθέσει οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τις παρακάμψεις του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που επικαλείται ρεπορτάζ του Σωτήρη Μεταξά στο creta24.gr, η υπόθεση θα αναβληθεί διότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καταθέσει ακόμη στο ανώτατο ακυρωτικό όργανο της χώρας, τη δική του επιχειρηματολογία απέναντι στις «ενστάσεις» που θέτουν στις προσφυγές τους οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου.
Το ΣτΕ θα προχωρήσει, εκτός εξαιρετικού απροόπτου, στην οίκοθεν αναβολή (αναβολή δηλαδή που δίνει ο εισηγητής μιας υπόθεσης πριν εκδικαστεί) της υπόθεσης και θα ορίσει νέα ημερομηνία εκδίκασης μετά από έξι μήνες και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι η πλευρά του δημοσίου δεν κατέθεσε τις δικές του απόψεις απέναντι στις προσφυγές που κινούνται κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου.
Για το μείζον θέμα των παρακάμψεων δεν βρέθηκε η χρυσή τομή παρά την επίμονη αντίδραση των δύο δήμων, Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, και την επιχειρηματολογία που κατέθεσαν στη μελετητική ομάδα του υπουργείου υποδομών για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αστικού οδικού δικτύου που έχει ο ΒΟΑΚ από τη Νέα Αλικαρνασσό μέχρι και την έξοδο Γαζίου.
Ο Δήμος Ηρακλείου ζητάει την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε επιλεγμένα τμήματα του οδικού δικτύου που αφορούν τον αστικό ιστό, σημειώνοντας πως σε διαφορετική περίπτωση το έργο θα διχοτομήσει την πόλη.
Από την πλευρά του ο Δήμος Μαλεβιζίου ζητάει την μερικώς υπογειοποίηση του νέου δρόμου κατά μήκος του Γαζίου ή την δημιουργία υπόγειων διαβάσεων – συνδέσεων των πολεοδομικών ενοτήτων βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ.
Σε κάθε περίπτωση, η αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών δεν επηρεάζει, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, τη συμβατική πορεία του έργου.
Το ποσό που έχει εκτιμηθεί από τους Δήμους ότι απαιτείται για τις παρεμβάσεις που ζητούν εκτιμάται σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Το συνολικό κόστος για την κατασκευή του τμήματος “Χανιά – Ηράκλειο” υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: creta24.gr
Σωτήρης Μεταξάς