Επιστήμεςνέαπρωτοσέλιδο Γ

10 αποτυχημένες τεχνολογικές προβλέψεις για το 2020

Καθώς το 2019 έφυγε, ας δούμε μερικές από τις προβλέψεις του τεχνολογικού κλάδου για το 2020 που απέτυχαν παταγωδώς.

10. Η Uber θα χρησιμοποιεί ιπτάμενα αυτοκίνητα

Όταν η Uber Technologies Inc. δεσμεύτηκε ως προς τη χρήση ιπτάμενων αυτοκινήτων, έδωσε στον εαυτό της μόλις τρία χρόνια για να το πράξει αυτό. Η εταιρεία συνεχίζει να λέει ότι προτίθεται να κάνει επίδειξη της σχετικής τεχνολογίας το 2020, αλλά είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δούμε ιπτάμενο …Uber του χρόνου. Η εταιρεία συνεχίζει να επεξεργάζεται το concept μαζί με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ. Πάντως, φέτος η Uber προσέθεσε μια υπηρεσία που σχετίζεται με ένα είδος ιπτάμενου οχήματος που δεν είναι και τόσο …προηγμένης τεχνολογίας: συγκεκριμένα, προσφέρει τη δυνατότητα να κλείσετε πτήση με ένα ελικόπτερο στην Πόλη της Νέας Υόρκης.

9. Η Dyson θα πουλάει ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πριν από μόλις δύο χρόνια, ο κατασκευαστής ηλεκτρικών σκουπών και άλλων οικιακών συσκευών Dyson ανακοίνωσε ότι το 2020 θα ξεκινούσε την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Dyson ακύρωσε το συγκεκριμένο project φέτος, λέγοντας ότι δεν ήταν «εμπορικά βιώσιμο».

8. Ένα Bitcoin θα αξίζει 1 εκατ. δολάρια

Ο John McAfee, ο αμφιλεγόμενος βαρόνος των προγραμμάτων προστασίας των υπολογιστών από ιούς και μια φωνή με μεγάλη επιρροή στην κοινότητα των κρυπτονομισμάτων, προέβλεψε ότι στα τέλη το 2020 η τιμή του Bitcoin θα έφτανε το 1 εκατομμύριο δολάρια. Ο McAfee πόσταρε την εκτίμησή του αυτή τον Νοέμβριο του 2017, τρεις εβδομάδες προτού ένα κραχ «εξαφανίσει» το 83% της αξίας του κρυπτονομίσματος την επόμενη χρονιά. Το Bitcoin έχει επανέλθει κάπως από τότε, αλλά η τρέχουσα τιμή των 7.200 δολαρίων απέχει πολύ από τον… μαγικό αριθμό του McAfee. Όπως και άλλοι αισιόδοξοι υποστηρικτές του Bitcoin, ο McAfee εμμένει στην πρόβλεψή του.

7. Η Toyota θα κατασκευάζει πλήρως αυτόνομα οχήματα δίχως οδηγό

Οι εταιρείες αυτοκινήτων και τεχνολογίας πείσθηκαν αυτή τη δεκαετία ότι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θα ήταν σύντομα σε θέση να οδηγούν αυτοκίνητα πιο αξιόπιστα σε σχέση με τους ανθρώπους. Το 2015, η Toyota Motor Corp. έβαλε στοίχημα ότι το 2020 θα έβγαζε στους δρόμους πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα δίχως οδηγό. Πολύ σύντομα, βεβαίως, αυτές οι προβλέψεις αποδείχθηκαν αβάσιμες. Το 2018, ένας πεζός σκοτώθηκε όταν έπεσε πάνω του ένα αυτόνομο όχημα της Uber. Το 2020, η Lexus (που ανήκει στην Toyota) θα λανσάρει πράγματι ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να κινείται αυτόνομα στις λεωφόρους, αλλά τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας παραδέχονται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες «αναθεωρούν το χρονοδιάγραμμα ως προς την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στην πράξη».

6. Η Huawei θα κατασκευάζει «υπερ-τηλέφωνα»

Να τι έλεγε η Huawei Technologies Co. το 2015, προβλέποντας την ανάπτυξη ενός «υπερ-τηλεφώνου» μέχρι το 2020, σύμφωνα με το ZDNet: «Εμπνευσμένο από τη βιολογική εξέλιξη, το γνωστό μας κινητό τηλέφωνο θα εξελιχθεί σε υπερ-τηλέφωνο» ανέφερε ο Shao Yang, πρόεδρος στρατηγικής μάρκετινγκ της Huawei. «Μέσω της εξέλιξης και της προσαρμογής, το υπερ-τηλέφωνο θα είναι πιο έξυπνο, βελτιώνοντας και μετασχηματίζοντας τις αντιλήψεις μας και επιτρέποντας στους ανθρώπους να πάνε πιο μακριά». Δεν είναι διόλου σαφές τι σημαίνουν όλα αυτά, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν έχουν συμβεί. Εντωμεταξύ, η Huawei βρέθηκε στη μέση ενός σφοδρού εμπορικού πολέμου, ενώ το κύριο σημείο εστίασής της είναι τα μεσαίας τιμής τηλέφωνα για την εγχώρια αγορά.

5. Η επιχειρηματική δραστηριότητα της Google στο cloud θα ξεπεράσει τα έσοδα από διαφημίσεις

Η πώληση υπηρεσιών cloud αναδείχθηκε σε μεγάλο πόλο επιχειρηματικής δραστηριότητας για την Amazon, την Alibaba Group Holding Ltd., και τη Microsoft Corp. την τελευταία δεκαετία. Το στέλεχος της Google, Urs Hölzle, είδε την αλλαγή να έρχεται ήδη από το 2015, όταν προέβλεψε ότι τα έσοδα της Google από το cloud θα ξεπερνούσαν τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση ως το 2020. Η Google, από τότε, έχει πράγματι κινηθεί προς την κατεύθυνση της Amazon Web Services, αλλά θα χρειαστεί πολύς δρόμος ακόμα μέχρι να γίνουν οι υπηρεσίες cloud σημαντικότερες εμπορικά, για την εταιρεία, από τις υπηρεσίες διαφήμισης. Φέτος, το cloud θα συνεισφέρει σχεδόν το 15% των εσόδων για τη Google, με το 85% να προέρχεται από τις διαφημίσεις.

4. Οι άνθρωποι θα μετακινούνται με hyperloop

Το 2013, ο Elon Musk αναφέρθηκε στο όραμά του για έναν «πέμπτο τρόπο μεταφορών» που θα συνίσταται στην υπερταχεία μεταφορά ανθρώπων μέσω αγωγών με ταχύτητες πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων την ώρα. Πολλοί επιχειρηματίες του τεχνολογικού κλάδου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Musk και έσπευσαν να εργαστούν πάνω σε συστήματα εμπνευσμένα από τις προδιαγραφές του γνωστού δισεκατομμυριούχου. Το 2015, μία από τις κύριες νεοφυείς επιχειρήσεις του χώρου προέβλεψε ότι το 2020 θα ήταν έτοιμο για μεταφορά ανθρώπων ένα hyperloop μήκους 100 χιλιομέτρων περίπου. Ο διευθύνων σύμβουλος της Hyperloop Technologies, Rob Lloyd, είπε στο Popular Science: «Είμαι πολύ σίγουρος ότι αυτό θα συμβεί». Δεν συνέβη. Η εταιρεία του, που πλέον ονομάζεται Virgin Hyperloop One, διαθέτει δοκιμαστική πίστα 500 μέτρων στην Καλιφόρνια και ελπίζει να κατασκευάσει κάποια στιγμή μια πίστα 35 χιλιομέτρων στη Σαουδική Αραβία. Ο ίδιος ο Musk έχει πειραματιστεί με hyperloop, αλλά ακόμα κι αυτός αναγκάστηκε να περικόψει τις φιλοδοξίες του, κατασκευάζοντας ένα σύστημα loop στο Λας Βέγκας με μια πίστα 1,5 χιλιομέτρων.

3. Η Jet.com θα γίνει κερδοφόρα

Η Jet.com ήταν η πραγμάτωση της έννοιας του μονόκερου προτού καν γεννηθεί αυτή η έννοια στην κοινότητα των startup. Ο Marc Lore ξεκίνησε την εταιρεία διαδικτυακών πωλήσεων αφότου πούλησε την προηγούμενη εταιρεία του στην Amazon. Η Jet προσέφερε χαμηλότερες τιμές μέσω μιας συνδρομητικής υπηρεσίας άμεσα ανταγωνιστικής προς την Prime. Για να τα καταφέρει, η Jet άρχισε να «καίει» τα πάνω από 700 εκατομμύρια δολάρια που είχε συγκεντρώσει από venture capitalists, με τους επικριτές να λένε ότι η νεοφυής επιχείρηση δεν είχε καμία ελπίδα να επιτύχει κερδοφορία. Η απάντησή του Lore ήρθε στο Bloomberg TV το 2015: η Jet θα γινόταν κερδοφόρα ως το 2020. Έναν χρόνο μετά, η Walmart Inc. αγόρασε τη Jet για 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Vox, η Walmart προβλέπει φέτος ζημιές άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου της στις ΗΠΑ, του οποίου ηγείται ο Lore.

2. Εννιά στους δέκα ανθρώπους άνω των 6 ετών θα κατέχουν ένα κινητό τηλέφωνο

Το 2014, η Ericsson Mobility εκτίμησε ότι το 90% των ανθρώπων άνω των 6 ετών θα διέθεταν κινητό τηλέφωνο ως το 2020. Αν και είναι δύσκολο να μετρήσουμε με ακρίβεια το πραγματικό ποσοστό, μια επίσκεψη σε μια αναπτυσσόμενη χώρα φτάνει για να πεισθούμε ότι δεν βρισκόμαστε διόλου σε αυτό το σημείο. Η εταιρεία ερευνών Statista εκτιμά το ποσοστό διείσδυσης του κινητού τηλεφώνου παγκοσμίως στο 67%. Πάντως, σε αυτή τη δεκαετία ο αριθμός των συμβολαίων κινητής τηλεφωνίας ξεπέρασε για πρώτη φορά τον παγκόσμιο πληθυσμό, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, προφανώς εξαιτίας εκείνων των χρηστών που χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές. Οι ανησυχίες για τις δυνητικά βλαβερές επιδράσεις της κατάχρησης βιντεοπαιχνιδιών και κοινωνικών μέσων στα παιδιά ίσως σημαίνουν ότι το ποσοστό της πρόβλεψης δεν θα υπάρξει ποτέ. Αντιθέτως, στις ΗΠΑ διογκώνεται πλέον ένα κίνημα που παροτρύνει τους γονείς να μην επιτρέπουν στα παιδιά τους να έχουν κινητό τηλέφωνο πριν την ηλικία των 13 ετών.

1. Τα τσιπ των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν θα καταναλώνουν σχεδόν καθόλου ενέργεια

Ο Gordon Moore ήταν διάσημος για την πρόβλεψή του σχετικά με την ανάπτυξη ολοένα και φτηνότερων και βελτιωμένων υπολογιστών. Η Intel, η εταιρεία που ο ίδιος συνίδρυσε, έκανε κι αυτή προβλέψεις· το 2012, εκτίμησε ότι μέχρι το 2020 θα προέκυπτε ένα είδος υπολογιστικής που θα καταναλώνει σχεδόν μηδενική ενέργεια. Το 2020 έφτασε, αλλά τα κινητά τηλέφωνα αντέχουν το πολύ μια μέρα προτού χρειαστούν επαναφόρτιση, ενώ το i9, το πιο σύγχρονο τσιπ της Intel, απαιτεί 165 watt ενέργειας.

Πηγή: fortunegreece.com

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr