«Όχι κάμερες μέσα στα σχολεία» | συλλαλητήριο ΣΕΠΕ Χανίων την Τετάρτη
Σε μαζικό συλλαλητήριο για τις σαρωτικές αλλαγές στον τομέα της Παιδείας, καλεί ο ΣΕΠΕ Χανίων, εκπαιδευτικούς και γονείς, την Τετάρτη, 13 Μαΐου και ώρα 12:30, στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.
Η ανακοίνωση
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης με κλειστά τα σχολεία έδωσε στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με μια πράξη ανήθικη απέναντι σε γονείς και εκπαιδευτικούς βάλει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αυτόν τον τρόπο βρήκε να φέρει ό,τι πιο αντιδραστικό, αναχρονιστικό και βαθιά νεοφιλελεύθερο, σε επίπεδο νομοθέτησης, στη δημόσια εκπαίδευση. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Επιδιώκοντας να επιβάλει την συντηρητική νεοφιλελεύθερη πολιτική της η κυβέρνηση προβλέπει α) την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Πανεπιστήμια, β) χρησιμοποιεί την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και τους δείκτες ελέγχου, γ) ως μέσο προώθησης και επιβολής όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων επενδύοντας στα ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς, δ) επιθυμεί την «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και τον κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα εισάγοντας την Αγγλική γλώσσα σε πρώτη φάση ενώ δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων, ε) ετοιμάζει «εργαστήρια δεξιοτήτων» αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του σχολείου και βαθμιαία μετατοπίζοντάς τον από τη γνώση στη δεξιότητα, στ) δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό αντίθετα θεσμοθετεί των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης, ζ) φέρνει νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Σχολείων ως σχολεία «Αριστείας» οδηγώντας στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση της εκπαίδευσης με σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, η) τιμωρεί για μια ακόμα φόρα τους αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας, θ) εισάγει υποχρεωτικό εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες».
Με μια απαράδεκτη, αντισυνταγματική και καθ’ όλα πραξικοπηματικού χαρακτήρα τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, στα κλεφτά, το Υπουργείο Παιδείας ψήφισε, την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσα από τις σχολικές μας τάξεις επιβάλλοντας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τον Μεγάλο Αδερφό.
Το υπουργείο Παιδείας καταφέρνει να αποστρέψει το βλέμμα από το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να έρθει στη Βουλή αλλά και από την πλημμελή διευθέτηση του ανοίγματος του σχολείου και τις ασάφειες που επιτρέπει να υπάρχουν για το πώς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα μείνουν ασφαλείς και υγιείς.
Όπως αποδεικνύεται περίτρανα σκοπός της κυβέρνησης της ΝΔ εξ αρχής είναι η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων. Με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος καθώς και τις δημοκρατικές και κοινοβουλευτικές αρχές. Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη, δεν παραβιάζει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα, αλλά αφήνει τα παιδιά μας «βορά» σε τρίτα πρόσωπα χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι.
Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με το καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Και μην ξεχνάμε ότι η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου αξιοποιείται το λάθος, γιατί, μέσα από το λάθος, οι μαθητές μας προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως: η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ. Αυτό που δε χωράει όμως σίγουρα είναι η φανερή ή η κρυφή κάμερα.
Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και η απαράδεκτη αυτή τροπολογία συνθλίβει παιδιά με γνωστικές αδυναμίες, με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα, ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κ.α.).
Με το ίδιο άρθρο απομακρυσμένες σχολικές μονάδες οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη στελέχωσή τους, λόγω των μηδενικών μόνιμων διορισμών, θα λειτουργούν αποκλειστικά με εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφού το υπουργείο δεν θα είναι υποχρεωμένο να προσλάβει εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών αφού του δίδεται η δυνατότητα δια νόμου.
Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων είναι προφανής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των ίδιων των μαθητών για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει.
Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη!
Ζητάμε τώρα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Ζητάμε με νέο νόμο να καταργηθεί η Τροπολογία.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόσουν την τροπολογία
Καλούμε τη ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά όλους τους συναδέλφους που δεν θα την εφαρμόσουν.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στο συλλαλητήριο στις 13 Μάη στις 12.30μμ στην Πλατεία της Δημοτικής Αγοράς.
Καλούμε όλη την κοινωνία, τους γονείς και τους μαθητές σε κοινή συστράτευση.