Κρήτηνέα

50 εκ. ευρώ το εκτιμώμενο κόστος – στόχος το Ταμείο Ανάκαμψης | παράκαμψη Κισάμου

Η επανέναρξη των διαδικασιών, με τον συντονισμό των συναρμόδιων υπηρεσιών, για την «ωρίμανση» του έργου της παράκαμψης Κισάμου αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της Αντιπεριφέρειας Χανίων, του Δήμου Κισάμου και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, όπως επισημάνθηκε σε συνάντηση εργασίας που είχαν σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής, ο δήμαρχος Γιώργος Μυλωνάκης και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Άρης Παπαδογιάννης, παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων. 

Αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το επίπεδο «ωρίμανσης» έδωσε ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης, ο οποίος τόνισε ότι «… έχει ολοκληρωθεί το στάδιο του λειτουργικού σχεδιασμού, δηλαδή το στάδιο της μελέτης σκοπιμότητας, της αναγνωριστικής μελέτης και των προμελετών περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η μελέτη είναι περίπου δεκαετίας. Ήδη έχει εκπονηθεί και το στάδιο του γεωμετρικού σχεδιασμού που αφορά την προμελέτη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς επίσης και την οριστική γεωλογική μελέτη και τις προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών έργων. Αυτά έχουν γίνει. Το πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι μόνο ότι η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων να επικαιροποιηθεί γιατί έχει εκπονηθεί εδώ και 6 -7 χρόνια και, για κάποιους λόγους, κυρίως γραφειοκρατικούς, δεν έχει εγκριθεί. Θα πρέπει, λοιπόν, να επικαιροποιηθεί, να υποβληθεί ξανά στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου και να ξεκινήσει η διαβούλευση, όπως προβλέπει ο νόμος 4014/11 προκειμένου να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Σε αυτό το στάδιο είμαστε. Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί πολύ σύντομα -βέβαια πάντα οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις θέλουν τον χρόνο τους- τότε το έργο θεωρείται οριοθετημένο και πάμε στο τελευταίο στάδιο σχεδιασμού, που είναι ο γεωμετρικός σχεδιασμός, όπου εκεί έχουμε τις οριστικές μελέτες οδοποιίας, δηλαδή τα κατασκευαστικά σχέδια, τις οριστικές μελέτες τεχνικών, κτηματολόγιο και απαλλοτριώσεις».

Ο κ. Αγαπάκης διευκρίνισε ότι το ακριβές κατασκευαστικό κόστος θα προσδιοριστεί από την οριστική μελέτη και διευκρίνισε ότι με βάση την προμελέτη, το εκτιμώμενο κόστος των 50 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί έναν προϋπολογισμό έργου μαζί με τον ΦΠΑ.

Αναφερόμενος στη χάραξη, ο κ. Αγαπάκης σημείωσε ότι «περιβάλλει το σχέδιο πόλης. Στην περιοχή του οικισμού Αγίου Αντωνίου γίνεται μια σύραγγα 500 μέτρων και μελετώνται δύο κόμβοι, ο ένας στην είσοδο της Κισάμου, ουσιαστικά εκεί που θα φτάνει ο ΒΟΑΚ, και ο άλλος λίγο πριν το Καβονήσι, το λιμάνι. Η επικαιροποίηση της περιβαλλοντικής μελέτης έχει να κάνει και με το τι συνέβησαν τα ενδιάμεσα χρόνια γιατί μπορεί να υπάρχει και μία δόμηση ή άλλα προβλήματα, που πρέπει εκεί επικαροποιηθεί. Παρότι η μελέτη έχει καθυστερήσει πάρα πολύ μπορεί να ωριμάσει σε σχετικά εύλογο διάστημα και είμαστε εδώ για να συντονιστούμε», είπε ο κ. Αγαπάκης και κατέληξε λέγοντας ότι «η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων και ο ΟΑΚ είναι Διευθύνουσα Υπηρεσία, ενώ η Διεύθυνση Οδικών Έργων του Υπουργείου είναι η Προϊσταμένη Αρχή».

Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής τόνισε ότι από τη στιγμή που με βάση τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς ο ΒΟΑΚ θα καταλήγει στην Κίσαμο, καθίσταται επιτακτική η υλοποίηση της παράκαμψης Κισάμου, δεδομένου, συν τοις άλλοις, ότι μέχρι σήμερα «… η πόλη δυσκολεύεται, το πρόβλημα αυτό την καθιστά μη βιώσιμη». «Η μελέτη παράκαμψης του Καστελίου προέκυψε πολύ πριν μιλήσουμε για τον νέο ΒΟΑΚ, είναι από το 2008. Πιστεύω ότι με συντονισμό, όλοι μαζί, θα κινήσουμε πιο γρήγορα τις διαδικασίες και θα ωριμάσουμε τη μελέτη αυτή», πρόσθεσε ο κ. Καλογερής.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Άρης Παπαδογιάννης σημείωσε ότι ο προϋπολογισμός του έργου «φτάνει περίπου τα 50 εκατομμύρια και το οποίο έχουμε προτείνει, έχουμε προτάξει δηλαδή, για το Ταμείο Ανάκαμψης. Σήμερα συντονίζουμε τις προσπάθειές μας προκειμένου να προχωρήσουμε στη διαδικασία εκπόνησης των μελετών, ώστε να μπορέσουμε αυτό το έργο να υλοποιηθεί», είπε ο κ. Παπαδογιάννης και πρόσθεσε: «Θέλουμε, όσο το δυνατόν, να συμπτύξουμε το χρονοδιάγραμμα εκπόνησης αυτών των μελετών γιατί μέσα στις ανακοινώσεις και στις συναντήσεις που θα έχω τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο θα θέσουμε αυτά τα ζητήματα πολύ έντονα και πρέπει να γνωρίζουν και στο Υπουργείο τις προθέσεις και των τοπικών παραγόντων και ιδιαίτερα και του Οργανισμού».

Τέλος, ο δήμαρχος Κισάμου Γιώργος Μυλωνάκης καυτηρίασε το γεγονός ότι για αρκετά χρόνια, από το 2014 μέχρι και σήμερα, δεν υπήρξε πρόοδος αναφορικά με το συγκεκριμένο έργο, τόνισε ότι η παράκαμψη αποτελεί αναγκαιότητα δεδομένου του σχεδιασμού του ΒΟΑΚ έως την Κίσαμο και υπογράμμισε την ανάγκη συντονισμού όλων των φορέων για να υπάρξουν απτά αποτελέσματα το ταχύτερο δυνατόν.

Μοιραστείτε την είδηση

Νικόλας Σεγρεδάκης

biskotto.gr