νέαΟικογένειαπρωτοσέλιδο Β

Απεργιακή κινητοποίηση εκπαιδευτικών | τα αιτήματά τους

Οι διαμάχες και η κόντρα μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σύσσωμων των εκπαιδευτικών σωματείων και ομοσπονδιών της χώρας δεν έχουν τελειωμό. Υπό αυτό το κλίμα, εκπαιδευτικοί όλης της χώρας συμμετέχουν σε κατά τόπους συλλαλητήρια αλλά και στην απεργιακή κινητοποίηση.

Οι εκπαιδευτικοί της χώρας εξακολουθούν να ορθώνουν το ανάστημά τους έναντι των νέων νομοθεσιών επί της παιδείας, καθώς και των αλλεπάλληλων αγωγών της αρμόδιας υπουργού, Νίκης Κεραμέως, που, από την πλευρά της, κατηγορεί τους ίδιους και τις κινητοποιήσεις τους για καταπάτηση των ψηφισμένων από το καλοκαίρι νόμων.

Με νέα ανακοίνωσή της η ΔΟΕ απευθύνεται στους γονείς των μαθητών, με τους οποίους, όπως αναγράφεται στην ανακοίνωση, μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες και το ίδιο αίσθημα ευθύνης απέναντι στη μόρφωση των μαθητών μας».

Στην ανακοίνωση παρουσιάζονται τα προβλήματα του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι στην Ελλάδα τον δεδομένο χρόνο.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται:

1. Στα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων.
2. Στην ανυπαρξία ειδικού παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού, ενισχυτικής διδασκαλίας και παράλληλης στήριξης, για χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες, που καλούνται οι γονείς με δικά τους έξοδα να αναπληρώσουν αντισταθμιστικά.
3. Στην ύπαρξη επισωρευμένων αίθουσες 25-27 μαθητών, έναντι του ρεαλιστικού και παιδαγωγικά αναγκαίου αιτήματος για 15 μαθητές ανά τάξη.
4. Στην κατ’ εξακολούθηση επιλογή των κυβερνώντων για συνεχή αλλαγή εκπαιδευτικών – ακόμη και στα μέσα του χρόνου, αντί του αναγκαίου μόνιμου διορισμού προσωπικού, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια.
5. Στον “κόφτη” της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός ΑΕΙ 40.000 μαθητές, και της Τράπεζας Θεμάτων, που μετέτρεψαν τους μαθητές σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολέγια.
6. Στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα κολέγια επ’ αυτής, που εκδίδουν αμφίβολης ποιότητας πτυχία, τα οποία, όμως, αναγνωρίστηκαν από την κυβέρνηση της Ν.Δ. ως ισάξια με αυτά των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών.
7. Στην ανυπαρξία ουσιαστικού μέτρου από πλευράς της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ – όπως μείωση της σχολικής ύλης και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων – μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης και του πιο παρατεταμένου κλεισίματος σχολείων σε όλη την Ευρώπη. Αντ’ αυτού εντοπίζεται μηδενική μέριμνα για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί – εξαιτίας της υπουργικής διαχείρισης – ούτε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με προσωπικό καθαριότητας, μείωση μαθητών στις τάξεις, μείωση μαθητών στα σχολικά μέσα μεταφοράς, δωρεάν τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους.
8. Στα νέα νομοσχέδια του ΥΠΑΙΘ, που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών, όπως την αύξηση μαθητών στα τμήματα, στο αυξημένο γραφειοκρατικό περιβάλλον σε βάρος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κ.ά.
9. Στη δημιουργία συνθήκων εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές, καθώς και στιγματισμού τους από μικρή ηλικία με την εισαγωγή των εξετάσεων εθνικού επιπέδου στη Στ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου, χωρίς παιδαγωγικό όφελος αλλά με μαθησιακές συνέπειες στους μαθητές, ιδιαίτερα των μεσαίων και χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων, γεγονός που αποδεικνύεται από τις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, που έχει ως αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.


Η σημερινή πανελλαδική κινητοποίηση της ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και των λοιπών εκπαιδευτικών οργανισμών πραγματοποιείται από κοινού με 24ωρη απεργία των εκπαιδευτικών. Στο πλευρό των Ομοσπονδιών έχουν ταχθεί η ΑΔΕΔΥ, εργατικά σωματεία, καθώς και κόμματα της αντιπολίτευσης, μεταξύ αυτών ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και το ΚΚΕ, δηλώνοντας την υποστήριξή τους με σχετικές ανακοινώσεις κατά των αρμόδιων υπουργών και της κυβέρνησης, αλλά και με ενεργό συμμετοχή. Μάλιστα, τις ημέρες που προηγήθηκαν και μετά την ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ – με την οποία κοινοποιούσαν την υποστήριξή τους υπέρ των εκπαιδευτικών – η κ. Κεραμέως κατέθεσε αγωγή εξίσου εναντίον της ΑΔΕΔΥ.

«Όχι» στην αξιολόγηση -Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών

* Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη «αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών» (Ν. 4823/2021, Ν. 4692/2020, Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10.9.202, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση.
* Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο, με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
* Να μην εφαρμοστεί – να καταργηθεί συνολικά ο Νόμος 4823/21 (Κεραμέως).
* Καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων.
* Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
* Να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων.
* Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί ο Νόμος 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά. Ο νόμος- “έκτρωμα” θα μείνει στα χαρτιά.

Στην νέα ανακοίνωσή της η ΔΟΕ αναφέρει, επιπλέον, ότι «η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως αποκλειστικό στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που στην ουσία αποτελούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων».

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr