Σταμπουλίδης | πρόστιμα σε εισπρακτικές που ενοχλούν καταναλωτές
Στο θέμα των εισπρακτικών εταιριών, που ακόμα και τις ημέρες του Πάσχα συνεχίζουν να ενοχλούν επίμονα τους οφειλέτες, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μιλώντας στο Mega.
«Υπάρχουν δύο επιπέδων πεδία δράσης. Το ένα το καλύπτουμε πλήρως εμείς και αφορά στις εισπρακτικές εταιρίες που είναι στον κατάλογο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, και υπάρχουν και οι δικηγορικές εταιρίες, που παράγουν εφάμιλλο έργο και δεν εναπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών αφορούν επιχειρήσεις που από πίσω βρίσκονται δικηγορικά γραφεία που εκτελούν το ρόλο της εισπρακτικής εταιρείας. Εκεί δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε. Υπάρχει θέμα θεσμικής προσέγγισης του ζητήματος.
Είμαστε μπροστά στην ανάδειξη του κενού και νομίζω πως και το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον είναι ώριμο για να παρέμβει. Για να προστατεύσουμε τον καταναλωτή πρέπει είτε να δημιουργήσουμε νέο πλαίσιο στο οποίο να περιλαμβάνονται και οι δικηγορικές εταιρίες που παράγουν ίδιο έργο με τις εισπρακτικές, ή αυτός που παραγγέλνει από τις εταιρίες να παράξουν την υπηρεσία της όχλησης, να είναι αυτός που θα τεθεί στο πεδίο του ελέγχου μας», εξήγησε ο κ. Σταμπουλίδης για το θέμα των εισπρακτικών εταιριών.
«Για τις εισπρακτικές που υπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας, έχουμε επιβάλει πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων. Δεν προβλέπεται κλείσιμο της εισπρακτικής εταιρίας. Αυτό που γίνεται είναι να επιβάλλονται κυρώσεις. Οι δανειολήπτες πρέπει να απευθυνθούν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, προκειμένου να δούμε από πού προέρχεται η όχληση. Υπάρχει πλαίσιο για τον τρόπο που γίνεται η όχληση.
Η εισπρακτική εταιρία έχει δικαίωμα να οχλήσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Ζητούμε όλο το cd με την καταγραφή της επικοινωνίας, μετά ζητούμε εξηγήσεις, και επιβάλουμε κυρώσεις», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.