νέαΠολιτικήπρωτοσέλιδο Γ

Αντισεισμική προστασία σχολικών κτιρίων | ανακοίνωση ΚΚΕ

Ανακοίνωση για το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των δημόσιων κτιρίων και ειδικά των σχολείων, που ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά τον πρόσφατο σεισμό των 6,1 Ρίχτερ, εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ. Μάλιστα, η ανακοίνωση έρχεται τη στιγμή που ο Δήμος Κισσάμου ανέστειλε τη λειτουργία του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου της πόλης, καθώς κρίθηκαν ακατάλληλα μετά την αυτοψία των αρμόδιων υπηρεσιών που έκριναν ότι τα κτίρια χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Τομεακής Επιτροπής Χανίων του ΚΚΕ: 

«Λίγες μέρες μόνο μετά τον σεισμό των 6,1 Ρίχτερ που έγινε αισθητός στον Νομό Χανίων, ήρθε στο προσκήνιο ξανά το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των δημόσιων κτιρίων και ειδικά των σχολείων του νομού μας. Η αυτοψία που πραγματοποίησε η αρμόδια υπηρεσία στο σχολικό συγκρότημα του Λυκείου και ΕΠΑΛ Κισσάμου έκρινε το κτίριο ακατάλληλο, με συνέπεια τα σχολεία να διακόψουν τη λειτουργία τους.

Επιβεβαιώθηκε με τρανταχτό τρόπο αυτό που για χρόνια φώναζαν και διεκδικούσαν οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς της Κισσάμου, ότι δηλαδή το κτίριο χρειάζεται άμεσα ανακατασκευή. Εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον οι μαθητές των σχολείων της Κισσάμου με δυναμικές κινητοποιήσεις είχαν επισημάνει το πρόβλημα, απαιτούσαν με τους αγώνες τους να ανακατασκευαστεί το κτίριο, να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αντισεισμικής προστασίας. Αντί αυτού άκουγαν από τους αρμόδιους φορείς μόνο υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις ότι το κτίριο είναι ασφαλές. Έπρεπε να γίνει σεισμός 6,1 Ρίχτερ ώστε να ενεργοποιηθεί ο κρατικός μηχανισμός.

Τα σχολεία της Κισσάμου δεν είναι εξαίρεση, είναι ο κανόνας. Είναι κοινά διαπιστωμένο ότι τα σχολικά κτίρια στον νομό δεν πληρούν τα σύγχρονα αντισεισμικά στάνταρ, έχει χρόνια να πραγματοποιηθεί ουσιαστική συντήρηση. Είναι κοινά αποδεκτό γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων είναι υποστελεχωμένες.

Η ευθύνη βαραίνει διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις, τις δημοτικές αρχές και την Περιφέρεια που ακολουθούν πιστά την πολιτική της ΕΕ,την πολιτική της υποχρηματοδότησης για βασικές λαϊκές ανάγκες. Ήταν στιγμή, η ίδια η ΕΕ που σε έκθεσή της μετά από Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ παραδεχόταν κυνικά ότι τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας είναι επιλέξιμα όταν στην περιοχή υπάρχουν επενδύσεις, πολύτιμα εργοστάσια ή περιουσίες πλουσίων. Αντίστοιχη πολιτική εφαρμόζεται για τα έργα υποδομής που απαιτούνται απέναντι σε όλες τις φυσικές καταστροφές.

Η Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ καλεί τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς της Κισσάμου και συνολικά του νομού να κλιμακώσουν τον αγώνα τους με όλες τις μορφές ώστε να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα στέγασης των μαθητών του Λυκείου και του ΕΠΑΛ Κισσάμου, με άμεση ανακατασκευή του κτιρίου που φιλοξενεί τα δύο σχολεία.

Οι ενδιάμεσες λύσεις που προκρίνονται μέχρι τότε πρέπει να είναι προσωρινές. Το απογευματινό ωράριο λειτουργίας των σχολείων δεν μπορεί να είναι λύση καθώς πρέπει να παρθεί υπόψη ότι μιλάμε για μαθητές που πηγαίνουν στο σχολείο τους από απομακρυσμένα χωριά, για εκπαιδευτικούς που διανύουν χιλιόμετρα για να διδάξουν στο σχολείο, για αναπληρωτές που κάνουν μάθημα και σε άλλα σχολεία και θα αναγκαστούν να κάνουν μάθημα πρωί – βράδυ. Η μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο είναι άλλο ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί με άμεση παρέμβαση του κράτους. Αρκεί να κοιτάξουμε τις κινητοποιήσεις που κάνει η εκπαιδευτική κοινότητα στο ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου ώστε να βγάλει κανείς συμπεράσματα για το κατά πόσο “λυμένη” είναι η μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο, όταν οι μαθητές του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ αναγκάζονται να πληρώνουν για τη μετακίνησή τους.

Με την  κατάσταση που επικρατεί σε άλλα σχολεία του νομού μπορεί επίσης να βγάλει κάποιος συμπεράσματα για το πόσο “προσωρινή” είναι η παραμονή των μαθητών σε αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Γυμνάσιο και Λύκειο Βάμου που εδώ και χρόνια οι μαθητές κάνουν μάθημα σε ΠΡΟΚΑΤ και ενώ κάνουν κινητοποιήσεις διαρκείας, ακούν μόνο υποσχέσεις δήμου, Περιφέρειας και κυβερνήσεων ότι θα φτιαχτεί νέο κτίριο. Είναι οι ίδιοι που προσπαθούν να καθησυχάσουν τον λαό της περιοχής μας λέγοντας ότι για την κατάσταση φταίει η γραφειοκρατία, ο περιορισμένος δημοσιονομικός χώρος.

Η αλήθεια είναι ότι το κράτος είναι αποτελεσματικό όταν είναι να πραγματοποιηθούν πλειστηριασμοί στην εργατική – λαϊκή κατοικία. Είναι αποτελεσματικό όταν χτυπάει το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, όταν ξεζουμίζεται ο μισθωτός, ο αυτοαπασχολούμενος με μια σειρά δυσβάσταχτους φόρους. Το δημοσιονομικό περιθώριο βρίσκεται όταν φοροαπαλλάσσονται οι εφοπλιστές,οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι συνολικά, όταν σκανδαλωδώς χρηματοδοτούνται με πακέτα στήριξης οι τραπεζικοί όμιλοι.

Χρειάζεται εδώ και τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες μελέτες και οι κατάλληλες εργασίες με ευθύνη του κράτους σε όλα τα σχολεία ώστε να υπάρχει ασφαλή σχολική στέγη,με ανέγερση νέων σχολείων όπου υπάρχει ανάγκη. Αντίστοιχα να εξασφαλιστεί η μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο χωρίς περιορισμούς για χιλιομετρικές αποστάσεις.Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να μην έχουμε φαινόμενα όπως στο Λύκειο Βουκολιών που λειτουργεί εδώ και τρεις μήνες χωρίς καθηγητή Βιολογίας (μάθημα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο).

Ο κοινός οργανωμένος και συντονισμένος αγώνας των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών μπορεί να δώσει τη λύση διεκδικώντας την άμεση αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία. Να μπει στο στόχαστρο η πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ όσο και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ που έβαζαν διαχρονικά και βάζουν στην ζυγαριά κόστους – οφέλους τις λαϊκές ανάγκες.

Είναι ανάγκη σήμερα να οργανωθεί πιο αποφασιστικά η αντεπίθεση της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων ώστε να ανακοπεί η νέα επίθεση σε δικαιώματα και κοινωνικές παροχές,στην λεγόμενη μεταμνημονιακή εποχή. Να ανοίξει πιο αποφασιστικά η συζήτηση για το ποια ανάπτυξη μπορεί να δώσει λύση στα διαρκή προβλήματα που αντιμετωπίζει η εργατική – λαϊκή οικογένεια.

Όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι είναι ανάγκη να μπουν στον αγώνα για να ανοίξει δρόμος για μια εξουσία όπου κουμάντο στον πλούτο θα κάνουν αυτοί που τον παράγουν. Σε αυτήν την εξουσία η μόρφωση των μαθητών δεν θα είναι δευτερεύον ζήτημα. Θα είναι μέριμνα του κεντρικού σχεδιασμού της εργατικής εξουσίας, ώστε να φτιαχτεί ένα σχολείο με επαρκή χρηματοδότηση,που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές».

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr