Εγκρίθηκε η μελέτη «Πράσινης Διαδρομής» και ποδηλατόδρομου | Χανιά
Εγκρίθηκε η μελέτη για την διαμόρφωση της «Πράσινης Διαδρομής» και του δικτύου ποδηλατόδρομου στο κέντρο των Χανίων, από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου.
Η περιοχή έχει συνολικό εμβαδό περίπου 14.176 τ.μ. Και περιλαμβάνει τις κεντρικές οδούς Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και τμήμα της οδού Πειραιώς με συνολικό μήκος άξονα παρέμβασης 900 μ.
Η μελέτη «Πράσινης διαδρομής» και ποδηλατόδρομου
Οι βασικοί στόχοι της μελέτης αφορούν την οργάνωση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πεζών, πεζοδρομίων, διαβάσεων, σήμανσης.
Την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου. Με τη διαμόρφωση προστατευμένων διαδρόμων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, διαχωρισμένων από τη μηχανοκίνηση αλλά και από την διέλευση πεζών.
Διευθέτηση των λωρίδων κίνησης οχημάτων και των κυκλοφοριακών κόμβων με τις εγκεκριμένες από τη νομοθεσία διατομές. Και η εξασφάλιση των κατάλληλων ακτινών στροφής οχημάτων, λεωφορείων, μικρών φορτηγών και πυροσβεστικών οχημάτων όπου είναι απαραίτητη η διέλευσή τους, στη συμβολή των υπό μελέτη οδών με τις κάθετες σε αυτές.
Στις οδούς Χ.Γιάνναρη-Σκαλίδη προτείνεται η οργάνωση κίνησης οχημάτων σε δύο λωρίδες κίνησης , πλάτους 3,25μ η καθεμία.
Στο τμήμα του κόμβου της Δημοτικής Αγοράς οι λωρίδες κίνησης είναι τρεις, με πλάτος 3,25μ .
Η οδός Πειραιώς οργανώνεται με μια λωρίδα κίνησης πλάτους 3,50μ. Τα πλάτη των λωρίδων κίνησης είναι κατάλληλα για να δεχτούν τους υφιστάμενους φόρτους.
Ο αριθμός των λωρίδων κίνησης και η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων παραμένει ως έχει και στην σημερινή κατάσταση.
Οργανώνεται μόνο στα τμήματα των οδών όπου το πλάτος μεταξύ των οικοδομικών γραμμών είναι μεγαλύτερο των 14 μ. Ώστε να παραχωρείται ικανός ελεύθερος χώρος στα νέα πεζοδρόμια.
Οι θέσεις σχεδιάζονται σε καθορισμένες εσοχές στα πεζοδρόμια (Ι.Χ. οχήματα , θέση στάθμευσης ΑμεΑ (βαν ΑμεΑ και μοτοσυκλέτες).
Τα πεζοδρόμια επανασχεδιάζονται με μέσω πλάτος 2,75μ , ομότιμα κατανεμημένο στις δυο πλευρές του κάθε δρόμου. Με ιδιαίτερη προσοχή να κατοχυρώνεται και στα πιο δυσμενή σημεία ζώνη ελεύθερης όδευσης με ελάχιστη διάσταση το 1,85μ. Οι ράμπες προσαρμογής με το οδόστρωμα έχουν κλίση έως 6%.
Οι διαβάσεις των πεζών οργανώνονται ώστε να είναι ασφαλής η διέλευση των πεζών σε κάθε σημείο του εμπορικού άξονα.
Σε επιλεγμένα σημεία στην οδό Χ.Γιάνναρη (στην συμβολή με την οδό Μυλωνογιάννη) και στην οδό Σκαλίδη (στην συμβολή με την οδό Πειραιώς) προτείνεται η εγκατάσταση πεζοφάναρων με ηχητικό σήμα για την ασφαλή διέλευση πεζών και την εξυπηρέτηση ατόμων με μειωμένη όραση.
Ο νέος ποδηλατόδρομος σχεδιάστηκε σύμφωνα και με τις Οδηγίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Απόφαση 1920/2016 ΦΕΚ 1053 Β’ “Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για ποδηλατοδρόμους”).
Επιλέγεται ο τύπος του διαδρόμου αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου πλάτους 1,50μ μονής κατεύθυνσης ομόρροπης με τα οχήματα, στη στάθμη του οδοστρώματος, με διαχωριστική νησίδα.
Η αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Διαμόρφωση Πράσινης Διαδρομής και Ποδηλατόδρομου στον άξονα των οδών Χατζημιχάλη Γιάνναρη Σκαλίδη και Πειραιώς του Δήμου Χανίων» εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
Με σκοπό την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στα πλαίσια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) του Δήμου Χανίων. Το οποίο εγκρίθηκε με την Α.Π. 1711/10-03-2017 Απόφαση του Περιφερειάρχη Κρήτης.