Επανέρχεται γνωστή τηλεφωνική απάτη στα Χανιά | συστάσεις από την ΕΛ.ΑΣ
Επανέρχεται στα Χανιά, η γνωστή τηλεφωνική απάτη, με το σενάριο εμπλοκής σε τροχαίο, συγγενικού προσώπου του υποψήφιου θύματος.
Στόχος της απάτης, είναι οι δράστες να πείσουν τα θύματά τους, να καταβάλλουν χρηματικό ποσό προκειμένου το συγγενικό τους πρόσωπο να υποβληθεί σε άμεση χειρουργική επέμβαση ή να λάβει νομική βοήθεια.
Όπως αναφέρει το flashnews, δύο παρόμοια περιστατικά συνέβησαν στα Χανιά τις τελευταίες μέρες και μάλιστα το ένα εξ αυτών σε περιοχή του δήμου Πλατανιά. Ένας ηλικιωμένος έλαβε κλήση στο κινητό του από «υποτιθέμενο» αστυνομικό ότι η κόρη του ενεπλάκη σε τροχαίο και προκάλεσε τον θάνατο ενός παιδιού. Οι δράστες τον κάλεσαν να τους δώσει όσα χρήματα μπορούσε ως εγγύηση, σε καθορισμένο ραντεβού (στην περιοχή του Ταυρωνίτη) και μάλιστα για να κάνουν πιο πειστικό το «σενάριό» τους έβαλαν μια γυναίκα να κλαίει (κατά τη διάρκεια της κλήσης ακουγόταν στο βάθος), η οποία και υποτίθεται ήταν η κόρη του ηλικιωμένου.
Κάποια στοιχεία όμως της συνεχούς επικοινωνίας του υποψήφιου θύματος με τους δράστες ήταν εκείνα που του δημιούργησαν σκέψεις ότι κάτι περίεργο συμβαίνει. Και ενώ πήγε στην τράπεζα, εν τέλει δεν έκανε ανάληψη χρημάτων και αμέσως μετά, μετέβη στο σημείο του ραντεβού που τον περίμενε η κοπέλα που θα της έδινε τα χρήματα. Εκεί, διαπίστωσε ότι η κοπέλα ήταν ένα ύποπτο άτομο που καμία σχέση δεν είχε με αστυνομία.
Άμεσα κάλεσε την αστυνομία για να μεταβεί στο σημείο και να τη συλλάβει, ωστόσο η δράστης είχε εξαφανιστεί, προφανώς γιατί αντιλήφθηκε ότι το θύμα είχε κατανοήσει την απάτη.
Ανάλογο περιστατικό έγινε στα Χανιά την ίδια περίοδο και για αυτό συνιστάται προσοχή ειδικά από τα ηλικιωμένα άτομα.
Οι τηλεφωνικές απάτες μάλιστα είναι ξανά σε έξαρση πανελλαδικά, με τους δράστες να ανακαλύπτουν νέα “σενάρια” με πυρήνα του θέματος τους τροχαία ατυχήματα σε συγγενικά τους πρόσωπα.
Μετά από επικοινωνία που είχαμε με το Α.Τ. Κισάμου, επισημαίνονται τα παρακάτω:
Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών η ΕΛΑΣ συμβουλευει τους πολίτες:
– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).
Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
– Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
– Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.). – Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.