Υπέγραψε ο Αρναουτάκης | έργα σε Κίσαμο και άλλες περιοχές των Χανίων
Το έργο «επείγουσες εργασίες αντιμετώπισης καθιζήσεων και αποκατάστασης εδαφικής αστάθειας στην περιοχή Καματερά του Δήμου Καντάνου Σελίνου», προϋπολογισμού 2.650.000 €. υπέγραψε σήμερα στην Αντιπεριφέρεια Χανίων ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκου Καλογερή, της Γενικής Διευθύντριας Τεχνικών Υπηρεσιών Ελένης Δοξάκη, του Ειδικού Συμβούλου Νεκτάριου Κουμάκη, υπηρεσιακών παραγόντων και των εργοληπτών.
«Συνεχίζουμε με τα έργα που έχουμε για την Π.Ε. Χανίων και ο προγραμματισμός είναι για έργα 30 εκ. ευρώ που θα υπογράψουμε μέχρι το επόμενο δίμηνο έτσι ώστε μέσα στο 2022 μια νέα γενιά έργων να είναι σε ολοκλήρωση», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από θεομηνίες στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ώστε να ικανοποιούνται οι απαραίτητες συνθήκες για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων. Οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις, οι οποίες καθορίστηκαν μετά από εκπόνηση σχετικών γεωτεχνικών μελετών, θα γίνουν σε τμήματα της επαρχιακής οδού 22, Στροβλές – Βουτάς – Παλαιόχωρα, στα οποία εμφανίζονται έντονες καθιζήσεις του οδοστρώματος και κατολισθήσεις πρανών.
Τρεις μελέτες προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ
Επίσης ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε τρεις νέες μεγάλες μελέτες του επαρχιακού οδικού δικτύου που εντάχθηκαν στο ΠΕΠ Κρήτης, οι οποίες έχουν αθροιστικό προϋπολογισμό στο ύψος των 10 εκ. ευρώ.
«Οι μελέτες αυτές αφορούν τους δύο κυριότερους κάθετους άξονες που έχουμε στα Χανιά, προς Σφακιάκαι προς Παλαιόχωρα. Θα μελετηθεί μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που θα περιλαμβάνει και παρακάμψεις οικισμών, έτσι ώστε να κάνουμε τις διαδρομές πιο σύντομες και πιο ασφαλείς. Ο τρίτος άξονας είναι του Ελαφονησίου ο οποίος προχωρεί. Με τους τρεις άξονες αυτούς θα έχουμε ένα καλύτερο δίκτυο τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής.
Οι μελέτες αυτές είναι:
«Βελτίωση κατά τμήματα οδικού άξονα Ταυρωνίτης-Κάντανος-Παλαιόχωρα» με Ο συνολικός προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 4,451,353.67 €, (προϋπολογισμός ένταξης 1.780.541,47 €, 40% του συνολικού).
Η μελέτη αποσκοπεί στην αύξηση της οδικής ασφάλειας του κάθετου οδικού άξονα, «Ταυρωνίτης – Κάντανος – Παλαιόχωρα» με την παράκαμψη οικισμών και βελτιώνοντας τα γεωμετρικά στοιχεία της χάραξης σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα που είναι:
· Η παράκαμψη του οικισμού Βουκολιών.
· Η βελτίωση του οδικού τμήματος και παράκαμψη του οικισμού στην περιοχή Κακόπετρος.
· Η βελτίωση του οδικού τμήματος και παράκαμψη του οικισμού στην περιοχή Μεσαύλια.
· Η παράκαμψη του οικισμού Φλώρια.
· Η βελτίωση του οδικού τμήματος και παράκαμψη του οικισμού στην περιοχή Κάντανος
«Βελτίωση κατά τμήματα οδικού άξονα Βρύσες-Χώρα Σφακίων-Όρια Π.Ε. Χανίων (Δια του Φραγκοκάστελου)»
Ο συνολικός προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 3,932,065.68 €, (προϋπολογισμός ένταξης 1.572.826,28 €, 40% του συνολικού).
Το αντικείμενο της μελέτης αφορά την βελτίωση κατά τμήματα του οδικού άξονα «Βρύσες – Χώρα Σφακίων – όρια Νομού Χανίων, διά του Φραγκοκάστελλου σε συγκεκριμένες θέσεις που είναι:
· Βελτίωση του οδικού τμήματος στην περιοχή του οικισμού ‘Αλίκαμπος’.
· Βελτίωση του οδικού τμήματος στην περιοχή ‘Κράπη’.
· Βελτίωση του οδικού τμήματος στην περιοχή του οικισμού ‘Ίμπρος’.
· Βελτίωση του οδικού τμήματος στην περιοχή ‘Φραγκοκάστελλο’
Επίσης, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Κρήτης και η Μελέτη «Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες στον οδικό άξονα Έλος – Σημαντηριανά με διακλάδωση προς Πλοκαμιανά».
Ο συνολικός προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 1.500.000 €, (προϋπολογισμός ένταξης 600.000 €, 40% του συνολικού).
Στο πλαίσιο εκπόνησης της μελέτης βελτίωσης του οδικού άξονα «Έλος – Σημαντηριανά με διακλάδωση προς Πλοκαμιανά» και μετά και τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Π.Ε. Χανίων τον Φεβρουαρίου του 2019, όπου παρατηρήθηκαν πρόσθετα κατολισθητικά φαινόμενα, προέκυψε η ανάγκη σύνταξης επιπλέον εκτεταμένων Γεωτεχνικών μελετών και ερευνών, για την αποκατάσταση ασταθών εδαφών και επικίνδυνων θέσεων για κατολισθήσεις, καθώς και η λήψη μέτρων αντιστήριξης πρανών ορυγμάτων και επιχωμάτων.
Με την ολοκλήρωση των Γεωτεχνικών αυτών μελετών ολοκληρώνεται η μελέτη που αφορά στα οδικά τμήματα α) Έλος – Κεφάλι – Βάθη – Πλοκαμιανά και β) Κεφάλι – Σημαντηριανά,, συνολικού μήκους περίπου 11 χλμ. και έτσι το έργο καθίσταται ώριμο για δημοπράτηση.