Attica-ANEK | έως τον Μάιο η επικύρωση του deal – τα επόμενα βήματα
Η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συμφωνίας για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Αttica Group θα είναι η τελευταία πράξη μίας επιχειρηματικής κίνησης που απασχόλησε τα τελευταία χρόνια την ακτοπλοϊκή αγορά. Το θέμα αναμένεται να κλείσει μέχρι τον Μάιο του 2023.
Όπως εξήγησαν στελέχη της Attica στο newmoney.gr, σύμφωνα με όσα αναφέρει ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου, αυτό θα συμβεί λόγω των υποχρεωτικών βημάτων που θα πρέπει να ακολουθηθούν.
Πιο συγκεκριμένα:
– Σήμερα αναμένεται να συνεδριάσουν τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιρειών προκειμένου να εγκρίνουν τη συμφωνία, απόφαση η οποία θα έρθει προς ψήφιση στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων.
– Αρχές της επόμενης εβδομάδας θα αρχίσει η διαδικασία της συγχώνευσης.
– Μέσα σε 30 ημέρες από την έναρξη της διαδικασίας θα πρέπει να γίνει η υποβολή γνωστοποίησης της συμφωνίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να συμβεί προς τα τέλη του προσεχούς Οκτωβρίου.
– Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα χρειαστεί περί τους 6-7 μήνες για να εγκρίνει τη συμφωνία. Οπότε τα στελέχη της Attica υπολογίσουν ότι η συμφωνία με τη βούλα της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Μάιο του 2023.
Σε λειτουργικό επίπεδο η μετάβαση θα είναι ομαλή αφού οι δύο εταιρείες εδώ και χρόνια συνεργάζονται μέσω κοινοπραξίας στις γραμμές της Αδριατικής σε πρώτη φάση και στις γραμμές της Κρήτης.
«Δεν πρόκειται να αλλάξουμε σε πρώτη φάση τη διάταξη των πλοίων» επισήμανε στέλεχoς της Attica στο newmoney.gr: «Για το μέλλον η απορρόφηση του στόλου της ΑΝΕΚ θα μας δίνει μεγάλη ευελιξία κινήσεων να δρομολογούμε πλοία ανάλογα με τις ανάγκες των γραμμών», σημείωσε και προσέθεσε: «Η Attica αποκτά πλέον μεγάλη δύναμη που τη θωρακίζει ώστε να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις όποιες κρίσεις εμφανιστούν αφού θα αντέχει τους κραδασμούς».
Για την ΑΝΕΚ τόνισε: «Διασώσαμε μία ιστορική εταιρεία που είχε πρόβλημα με τα δάνειά της αλλά και πρόβλημα ρευστότητας. Οι δε δανειστές της ΑΝΕΚ πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένοι από τους όρους της συμφωνίας».
Για τον στόλο της χανιώτικης εταιρείας, αναμένεται να εκσυγχρονιστεί στο μεγαλύτερο μέρος του μέσω επενδυτικού προγράμματος που έχει σχεδιάσει ο Όμιλος, ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Η συμφωνία αλλάζει και επισήμως τα δεδομένα στην ελληνική αλλά και στη μεσογειακή ακτοπλοϊκή αγορά. Ο Όμιλος Attica, με την απορρόφηση της χανιώτικης εταιρείας, φαίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη ακτοπλοϊκός όμιλος όσον αφορά τη δυνατότητα διακίνησης επιβατών, στην 3η θέση με όρους μεταφορικής ικανότητας οχημάτων και στην 4η θέση με βάση το μέγεθος στόλου.
Στα εργασιακά αναμένεται να ακολουθεί το ίδιο μοντέλο με εκείνο της απορρόφησης της HSW όπου δόθηκαν κίνητρα για εθελούσια έξοδο.
Οι όροι της συμφωνίας
Η συμφωνία περιλαμβάνει:
α) τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την εταιρεία με σχέση ανταλλαγής μία (1) κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA και
β) την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής) από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.
Τα Διοικητικά Συμβούλια των εταιρειών θα συγκληθούν σύμφωνα με το νόμο και τα καταστατικά τους για να αποφασίσουν σχετικά με την έναρξη και τις επιμέρους παραμέτρους της διαδικασίας συγχώνευσης.
Η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής θα συζητηθεί εν συνεχεία στα Διοικητικά Συμβούλια των εταιρειών και θα επιβεβαιωθεί με έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα για το δίκαιο και εύλογο. Η συγχώνευση θα τεθεί προς έγκριση από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο εταιρειών.
Η συναλλαγή υπόκειται πέραν της έγκρισης των αρμοδίων οργάνων των δύο εταιρειών στους συνήθεις στις περιπτώσεις αυτές όρους και αιρέσεις (λήψη έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και κάθε άλλη τυχόν απαιτούμενης έγκρισης ή άδειας).
Σε ανακοίνωσή της η Αttica επισημαίνει ότι «η εταιρεία εκτιμά ότι η συναλλαγή θα αποβεί προς όφελος των μετόχων, των εργαζομένων και των προμηθευτών των δύο εταιρειών και της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας γενικότερα».