Ευρώπη | oι λιγότερο ασφαλείς σε οδικό δίκτυo πόλεις – Η θέση της Αθήνας
Πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων (27%) δεν αισθάνονται ασφαλείς όταν κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο των πόλεών τους. Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα του ετήσιου Δείκτη Αστικής Οδικής Ασφάλειας της Cyclomedia σε 11.982 ερωτηθέντες από 39 ευρωπαϊκές πόλεις.
Η χειρότερη της κατηγορίας είναι η Αθήνα, όπου μόνο το 32% των κατοίκων νιώθει ασφάλεια. Η Ρώμη (40%) και το Μιλάνο (46%) έχουν επίσης χαμηλή βαθμολογία στην οδική ασφάλεια. Η καλύτερη βαθμολογία είναι για το Ταλίν (Εσθονία), όπου το 88% των κατοίκων αισθάνεται ασφαλές στην κυκλοφορία. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρίσκονται η Σαραγόσα στην Ισπανία (86%) και το Ελσίνκι στη Φινλανδία (86%).
Το Βέλγιο έχει μέσο όρο βαθμολογίας: το 34% των κατοίκων των Βρυξελλών δεν αισθάνονται ασφαλείς στην κυκλοφορία στην πόλη τους, στην Αμβέρσα αυτό είναι 35% και στη Ναμούρ 29%. Σχεδόν οι μισοί από τους κατοίκους της Αμβέρσας (47%) και των Βρυξελλών (46%) θα συμβούλευαν να μην ζουν στη δική τους πόλη λόγω της κυκλοφοριακής της κατάστασης.
Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (51%) πιστεύουν ότι οι δρόμοι στην πόλη τους προκαλούν επικίνδυνες κυκλοφοριακές καταστάσεις.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ρώμη (82%), η Αθήνα (81%) και το Μιλάνο (67%) για άλλη μια φορά βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των πόλεων με τους χειρότερους δρόμους σύμφωνα με τους κατοίκους τους.
Στο Βέλγιο – γνωστό για τους ανώμαλους δρόμους του – η πλειοψηφία των κατοίκων πιστεύει επίσης ότι η ποιότητα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Περίπου έξι στους δέκα κατοίκους στη Ναμούρ (64%) και στις Βρυξέλλες (63%) βρίσκουν τους δρόμους επικίνδυνους. Στην Αμβέρσα το ίδιο σκέφτονται οι μισοί κάτοικοι.
Αδιαφορία των αρχών
Περίπου το 44% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι οι αρχές δεν κάνουν αρκετά. Σύμφωνα με αυτούς, βελτιώσεις μπορούν να επιτευχθούν με καλύτερους διαχωρισμούς μεταξύ διαφορετικών τύπων δρόμων (55%), βελτιωμένους ποδηλατόδρομους (34%) και καθαρότερες διασταυρώσεις (32%).
Περισσότεροι από έξι στους δέκα Ευρωπαίους (62%) πιστεύουν ότι είναι καλή ιδέα να μειωθεί η μέγιστη ταχύτητα στα κέντρα των πόλεων κατά 30 χιλιόμετρα την ώρα. Στις Βρυξέλλες και την Αμβέρσα, ωστόσο, σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) πιστεύουν ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Τέλος, το 83% των Ευρωπαίων υποστηρίζει τη μηδενική ανοχή για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
tourismtoday.gr