ΚΚΕ στη Βουλή: «Να καλυφτούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία της Κρήτης»
Να καλυφτούν άμεσα, όλα τα κενά στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κρήτη, ζητούν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, Γιάννης Δελής, Μαρία Κομνηνάκα και Διαμάντω Μανωλάκου.
Αναλυτικά, το κείμενο της ερώτησης:
«Θέμα: Να καλυφτούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κρήτη.
Φτάσαμε Νοέμβρη, μετά και την Γ’ φάση αναπληρωτών, και τα κενά στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κρήτη, όπως και πανελλαδικά, είναι ακόμα εκατοντάδες, με απώλεια χιλιάδων χαμένων ωρών, όπως καταγγέλλουν οι ΕΛΜΕ, οι ΣΕΠΕ και οι φορείς του γονικού κινήματος. Η κατάσταση είναι κυριολεκτικά απερίγραπτη, καθώς ακόμα και τώρα, υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν πλήρες πρόγραμμα λόγω της έλλειψης προσωπικού με ευθύνη του Υπουργείου, της πολιτικής της αδιοριστίας, που εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το ΥΠΑΙΘΑ μεταθέτει την ημερομηνία ανακοίνωσης προσλήψεων Γενικής και Ειδικής Αγωγής από τις 17 στις 23 Νοέμβρη, ενώ αντί να καλύψει τα κενά έστειλε στις 2/11 στις ΔΙΔΕ οδηγία, σύμφωνα με την οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει να προβούν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, με σκοπό να καλυφτεί η ύλη στα μαθήματα που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή να σταματήσει η διδασκαλία ή να μειωθούν οι ώρες ενός μαθήματος για να καλυφθεί ένα άλλο.
Ενδεικτικά, για τα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου μένουν ακόμα ακάλυπτα 54 κενά γενικής (1250 κενές διδακτικές ώρες γενικής εβδομαδιαίως) και τουλάχιστον 38 κενά ειδικής (τμήματα ένταξης και παράλληλης), ενώ υπολογίζεται ότι σε επίπεδο Ηρακλείου τα κενά για την Α/βάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τα 140.
Όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στο Γυμνάσιο Ανωγείων, οι μαθητές της Α΄ τάξης δεν έχουν ακόμη διδαχτεί μαθήματα, όπως Λογοτεχνία, Αγγλικά και Τεχνολογία, της Β΄ τάξης ούτε ώρα Αρχαία, Αγγλικά, Τεχνολογία, Μουσική και Εικαστικά και της Γ΄ τάξης δεν έχουν διδαχθεί Γλώσσα και Αρχαία, ενώ στο Γυμνάσιο του Γαράζου τα παιδιά δεν διδάσκονται καθόλου Φυσική, Βιολογία, Χημεία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Αγγλικά, Γερμανικά, Μουσική και Καλλιτεχνικά! Παρόμοια, και στο συστεγαζόμενο ΕΠΑΛ δεν διδάσκονται η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, τα Αγγλικά, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Χανίων, μετά και την 3η φάση πρόσληψης αναπληρωτών, τα κενά είναι περίπου όσα ήταν στην αρχή της σχολικής χρονιάς δηλαδή λείπουν περίπου 70 καθηγητές στη Γενική Εκπαίδευση, με 1.400 διδακτικές ώρες να χάνονται εβδομαδιαίως. Ανάλογη, αν όχι χειρότερη, κατάσταση επικρατεί στην Ειδική Εκπαίδευση. Για παράδειγμα υπάρχουν περιπτώσεις που φιλόλογοι στο Γυμνάσιο έχουν στην ευθύνη τους 5,6,7 ή και 9 παιδιά! Στα σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης στα Χανιά τα κενά ξεπερνούν τα 140, από τα οποία τα 101 αφορούν στην Παράλληλη Στήριξη, σε βάρος των μαθητών με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, λόγω των κενών στη Φυσική Αγωγή δεν υλοποιείται στα Χανιά το πρόγραμμα κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που αφορά μια πολύ σημαντική ανάγκη των μικρών ηλικιών.
Αντίστοιχα, στα σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης του Λασιθίου τα κενά μόνο στην Παράλληλη Στήριξη στην αρχή της σχολικής χρονιάς ήταν περίπου 300 και τώρα, 2 μήνες μετά, παραμένουν 140, δηλαδή πάνω από τα μισά παιδιά δεν στηρίζονταν ανάλογα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ.
Να υπενθυμίσουμε πως τα εκπαιδευτικά κενά στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα, καθώς υπολογίζονται με βάση τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους για τα υπερπληθή τμήματα, τις συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων κτλ., την κατάργηση υπεύθυνου ολοημέρου, τις διπλές και τριπλές αναθέσεις κ.ά., αλλά και τους «κόφτες» στο δικαίωμα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, καθώς οι μαθητές εξαναγκάζονται, αν δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επέλεξαν, να διδαχτούν την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες ώρες.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο από τη μια οι μαθητές να χάνουν χιλιάδες ώρες λόγω των εκπαιδευτικών κενών και από την άλλη το 1/3 των εκπαιδευτικών, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, να εργάζονται ως αναπληρωτές, με αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Αυτή η κατάσταση, που δεν ανταποκρίνεται στην κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των μαθητών, είναι συνέπεια των αντιεκπαιδευτικών επιλογών όλων των κυβερνήσεων, της πολιτικής του κόστους οφέλους, που υπηρετούν οι κυβερνήσεις για τα κέρδη των λίγων σε βάρος των αναγκών των πολλών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
– Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό, ώστε να καλυφτούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κρήτη.
– Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές και να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς.»