Τουρισμόςνέαπρωτοσέλιδο Α

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια | τα 5 μέτρα που προτείνονται για τις αυξήσεις τιμών

Στη λήψη μέτρων για τη στήριξη της ακτοπλοΐας έχουν προχωρήσει άλλα ευρωπαϊκά κράτη προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο στην προσπάθεια της πράσινης μετάβασης.

Η γειτονική  Ιταλία, επιδοτεί με 500 εκατ. ευρώ την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της με νεότευκτα πλοία.

Επιπλέον:

1)  οι ναυτικοί που είναι ναυτολογημένοι  σε πλοία υπό ιταλική σημαία απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος,

2) επιδοτούνται οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών  εταιρειών.

3)  Χρηματοδοτείται η  εκπαίδευση των νέων ναυτικών μέσω  επιδοτούμενων προγραμμάτων.

Η  Γερμανία δίνει περίπου 30 εκατ. ετησίως έως και το 2025 για την υποστήριξη εταιρεία που θέλουν να ναυπηγήσουν πλοία μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επιπλέον  η  γερμανική κυβέρνηση επιδοτεί:

1) Τους μισθούς των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία υπό  γερμανική σημαία.

2) Επιδοτεί  με  60 εκατ. ευρώ  ετησίως την  ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών όπου  εντάσσονται η ναυπηγική βιομηχανία και η ναυτιλία.

3) Στο πλαίσιο αυτό  υπάρχουν επιδοτούμενα προγράμματα για κατάρτιση και εκπαίδευση  σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τη βιώσιμη ναυτιλία.

Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε  επιδότηση ύψους 11,8 εκατ. ευρώ στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Balearia για τη μετατροπή πέντε πλοίων με δυνατότητα καύσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Στη Νορβηγία, προβλέπεται λειτουργεί η  επιστροφή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για τους ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία υπό νορβηγική σημαία, που μειώνει σημαντικά τα ο μισθολογικό κόστος  των εταιρειών.

Τα άμεσα μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

1)  Η  επιδότησης  της διαφοράς τιμής 30%  του νέου καυσίμου (MGO) που πρέπει να χρησιμοποιούν από 1η Μαΐου 2025 τα συμβατικά πλοία και είναι 30% ακριβότερο  από το υφιστάμενο VLSFO απευθείας  στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού.

2) Η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως ισχύει  στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

3) Η κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑμεΑ, φοιτητές κ.λπ., όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ. Τα εκπτωτικά εισιτήρια υπολογίζονται στο 37% του συνόλου

4)  Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».

5) Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες  η κυβέρνηση δεν μπαίνει καν στη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ.

Φωτογραφία αρχείου

Πηγή: newmoney.gr
Μηνάς Τσαμόπουλος

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr