Booking.com | ταξιδιωτικές προβλέψεις και συμβουλές για το 2025
Εννέα ταξιδιωτικές τάσεις, από τις οποίες θα μπορούσαν να αντλήσουν έμπνευση οι ξενοδόχοι για να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες το 2025, παρουσιάζει η Booking.com.
Οι νέες αυτές τάσεις βασίζονται στην έρευνα της Booking.com, «Ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2025», η οποία δείχνει ότι οι ταξιδιώτες θα αναθεωρήσουν τους κανόνες σχετικά με την ηλικία, το φύλο και την αυτογνωσία, οδηγώντας τα ταξίδια σε νέες κατευθύνσεις.
Αυτή η έρευνα, που βασίζεται σε απαντήσεις από περισσότερους από 27.000 ταξιδιώτες σε 33 χώρες, παρουσιάζει εννέα ταξιδιωτικές προβλέψεις για το επόμενο έτος.
Αυτές είναι:
1. Προσελκύστε τους θαυμαστές των άστρων, παρέχοντας ουράνιες εμπειρίες
Ο «Nocturism» -νυχτερινός τουρισμός- αναφέρεται στο ταξίδι για να γνωρίσει και να θαυμάσει κανείς τον νυχτερινό ουρανό. Το 62% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκέφτονται να επισκεφθούν προορισμούς με περιορισμένη φωτορύπανση για την παρατήρηση των άστρων, με το star bathing (72%), την ανακάλυψη αστεριών (59%) και τα μοναδικά γεγονότα που συνταλούνται μια φορά στον κόσμο (59%) να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ταξιδιωτών με τις περιπέτειες που επιθυμούν να βιώσουν.
Συμβουλή: Επισημάνετε τις δυνατότητες παρατήρησης των αστεριών εάν η περιοχή σας έχει χαμηλή φωτορύπανση. Προσφέρετε ευέλικτες ώρες check in και check out και 24ωρες υπηρεσίες για να προσελκύσετε επισκέπτες που είναι πιο δραστήριοι τη νύχτα.
2. Προωθήστε καταλύματα που εστιάζουν στην υγεία μακροπρόθεσμα
Τα ταξίδια ευεξία το 2025 δεν φαίνεται να εστιάζουν τόσο στη γιόγκα και τον πράσινο χυμό όσο στη μακροζωία. Το 60% των ερωτηθέντων έδειξαν ενδιαφέρον για αυτό το είδος ταξιδιού, με τους ταξιδιώτες να προγραμματίζουν διακοπές γύρω από εμπειρίες που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τη μακροπρόθεσμη υγεία και τη ζωτικότητά τους, αντί για την βραχυπρόθεσμη αναζωογόνηση.
Συμβουλή: Απευθυνθείτε σε ταξιδιώτες που αναζητούν εμπειρίες χαλάρωσης και ευεξίας, αλλάζοντας την περιγραφή του καταλύματός σας ή τα στοιχεία του δωματίου ώστε να συμπεριλάβετε τυχόν εγκαταστάσεις σπα ή πακέτα ευεξίας. Θα μπορούσατε επίσης να προσφέρετε ένα υγιεινό πρωινό για να προσελκύσετε τους λάτρεις της ευεξίας.
3. Προσελκύστε ταξιδιώτες που αναζητούν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές
Το AI σημαίνει Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι συντομογραφία για εναλλακτικές διαδρομές (Alternative Itineraries), σύμφωνα με την έρευνα Travel Predictions 2025. Οι ταξιδιώτες θα χρησιμοποιήσουν ισχυρά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το AI Trip Planner της Booking.com, για να δημιουργήσουν διαδρομές που ενθαρρύνουν βαθύτερες συνδέσεις με τις τοπικές κοινότητες και προωθούν πιο βιώσιμες επιλογές. Το 67% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να βρουν εναλλακτικούς προορισμούς με λιγότερο κόσμο προκειμένου να μην συμβάλλουν στην επιβάρυνση των δημοφιλών, ταξιδιωτικών προορισμών.
Συμβουλή: Προσελκύστε ταξιδιώτες που αναζητούν περισσότερες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, ωφελούμενοι από τη δωρεάν διαδικτυακή εκπαίδευση βιωσιμότητας, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN Tourism).
4. Επικεντρωθείτε στις οικογένειες που ταξιδεύουν όπου όλες οι γενιές μαζί
Το 2025, οι οικογένειες μετατοπίζουν την εστίασή τους από την αποταμίευση για το μέλλον στη δημιουργία μόνιμων αναμνήσεων μέσω ταξιδιών πολλών γενεών. Δίνοντας προτεραιότητα στον χρόνο που περνούν μαζί, οι παππούδες και οι γιαγιάδες επενδύουν σε κοινές ταξιδιωτικές εμπειρίες, δίνοντας μεγαλύτερη αξία στην επαφή και αξιοποιώντας στο έπακρο τον χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Το 46% των ταξιδιωτών θα προτιμούσαν να δαπανήσουν τα χρήματά τους για το ταξίδι – όνειρο ζωής, που θέλουν να πραγματοποιήσουν, αντί να αφήσουν μια κληρονομιά, ενώ οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν ταξίδια τα ταξίδια των παιδιών (80%) και των εγγονιών τους (78%).
Συμβουλή: Ενισχύστε την ελκυστικότητα του καταλύματός σας προσφέροντας τιμές για παιδιά. Επίσης, μπορείτε, να αναδείξετε τυχόν χαρακτηριστικά που είναι φιλικά προς την οικογένεια, όπως επιτραπέζια παιχνίδια ή εξοπλισμό παιχνιδιού.
5. Προσφέρετε διακοπές μόνο για άνδρες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την ψυχική υγεία τους
Με την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχική υγεία των ανδρών, τα καταλύματα που απευθύνονται αποκλειστικά σε άνδρες που επικεντρώνονται στην ευεξία θα γίνουν πιο δημοφιλή, σύμφωνα με την έρευνα Travel Predictions 2025. Σχεδόν οι μισοί (47%) ερωτηθέντες θα ενθάρρυναν τους άντρες που έχουν στο περιβάλλον τους να κάνουν ένα ταξίδι μόνο για άνδρες, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται στο 65% για την Gen Z και στο 58% για τους Millennials.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα «ταξίδια για αγόρια» είναι λιγότερο δημοφιλή και οι άνδρες επικεντρώνονται σε ταξίδια που τους προσφέρουν την ευκαιρία για ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση.
Συμβουλή: Προσελκύστε περισσότερους άντρες λάτρεις της ευεξίας, συνεργαζόμενοι με τοπικά ιαματικά λουτρά ή κέντρα διαλογισμού και προβάλετε τυχόν εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου σας, ενημερώνοντας τις φωτογραφίες στη σελίδα του καταλύματός σας.
6. Χαρίστε στους ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας περιπέτειες γεμάτες δράση
Το 2025, οι Baby Boomers (όσοι γεννήθηκαν από το 1946 έως το 1964) θα επαναπροσδιορίσουν τι σημαίνει να ταξιδεύεις σε μεγαλύτερη ηλικία. Θα απορρίψουν την ιδέα να απολαύσουν με ησυχία τη σύνταξή τους και θα προτιμήσουν να ζήσουν περιπέτειες γεμάτες δράση και συγκινήσεις. Το 23% αυτής της γενιάς (το ποσοστό ανέβηκε κατά 10% σε σύγκριση με το 2024) δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για δραστηριότητες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη, όπως ελεύθερη πτώση, κανό στα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου και πεζοπορία σε οροσειρές.
Συμβουλή: Κινήστε το ενδιαφέρον αυτών των τολμηρών ταξιδιωτών, προσφέροντας υπαίθριες δραστηριότητες, όπως πεζοπορία, κανό και εκδρομές με ξενάγηση. Αγοράστε ηλεκτρικά ποδήλατα για να προσελκύσετε τους επισκέπτες που θέλουν να εξερευνήσουν την περιοχή.
7. Προσφέρετε δραστηριότητες ιδανικές για άτομα με νευρολογικές δυσκολίες
Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους νευροδιαφορετικούς ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι είχαν μια αρνητική εμπειρία και το 50% πιστεύει ότι οι ταξιδιωτικές επιλογές τους είναι περιορισμένες, λόγω έλλειψης συμμετοχικότητας. Επεξεργαζόμενοι με διαφορετικό τρόπο τις πληροφορίες, οι νευροδιαφορετικοί ταξιδιώτες θα χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να μεταμορφώσουν τον τρόπο που βιώνουν τον κόσμο το 2025. Η τεχνολογία που παρέχει ενημερώσεις για ταξίδια σε πραγματικό χρόνο και περιβάλλοντα φιλικά προς τις αισθήσεις θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα.
Συμβουλές:
• Επισημάνετε τυχόν χαρακτηριστικά των δωματίων σας, που είναι φιλικά προς αυτά τα άτομα, όπως ηχομόνωση και ρυθμιζόμενος φωτισμός ή έλεγχοι θερμοκρασίας.
• Αναδείξτε τυχόν χαρακτηριστικά των δωματίων σας που είναι κατάλληλα για νευροδιαφορετικά άτομα, όπως ηχομόνωση και ρυθμιζόμενο φωτισμό ή χειριστήρια θερμοκρασίας.
8. Vintage Voyaging – Υποστηρίξτε τους έμπειρους αγοραστές
Το επόμενο έτος, η γκαρνταρόμπα των διακοπών θα αντικατοπτρίζει έναν προσανατολισμό προς τη βιωσιμότητα, καθώς οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν vintage αγορές στα ταξίδια τους. Αυτό δεν σχετίζεται ασποκλειστικά με το στυλ. Αυτή η αλλαγή επηρεάζεται, τόσο από το κόστος, όσο και από την ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον.
Πάνω από το ήμισυ (51%) των ταξιδιωτών ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα ρούχα των διακοπών τους στον προορισμό τους, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 63% μεταξύ της Gen Z. Τα καταστήματα Thrift shopping και vintage γίνονται μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας, με το 73% των ταξιδιωτών να έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένα είδη στο εξωτερικό.
Συμβουλή: Απευθυνθείτε στους vintage ταξιδιώτες με προτάσεις για τοπικές αγορές χειροτεχνημάτων ή καταστημάτων με αντίκες.
9. Απόδραση από την πύλη – Βελτιστοποίηση του χρόνου στο αεροδρόμιο
Η αρχή ενός ταξιδιού μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστική με τον τελικό προορισμό το 2025, με τους ταξιδιώτες να αλλάζουν την προσέγγισή τους όσον αφορά τον χρόνο που περνούν στο αεροδρόμιο. Το 60% των ερωτηθέντων στην έρευνα είπαν ότι θα ήταν πιο ενθουσιασμένοι για το ταξίδι τους αν υπήρχε μεγαλύτερη γκάμα υπηρεσιών, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν πριν από την πτήση τους. Μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, το 43% είναι πρόθυμοι να απολαύσουν μοναδικές εμπειρίες στο αεροδρόμιο, όπως κάψουλες ύπνου και σπα, μετατρέποντας τις στάσεις πριν από το ταξίδι σε πολυτελείς εμπειρίες.
Συμβουλή: Προσελκύστε ταξιδιώτες μεγιστοποιώντας τον χρόνο τους στο αεροδρόμιο, προσφέροντας υπηρεσίες μεταφοράς από και προς αυτό. Από προηγούμενη έρευνα για τις ταξιδιωτικές τάσεις, γνωρίζουμε ότι το 24% των ταξιδιωτών παγκοσμίως θα πλήρωνε επιπλέον γι’ αυτήν την υπηρεσία.
Προετοιμαστείτε για το 2025 με τις ταξιδιωτικές προβλέψεις της Booking.com
Το 2025 σηματοδοτεί την απαρχή μιας πιο μελετημένης, συνειδητής προσέγγισης στην εξερεύνηση του κόσμου σύμφωνα με την Booking.com. Οι ταξιδιώτες απομακρύνονται από τις παραδοσιακές εμπειρίες και αναζητούν βαθύτερους δεσμούς σε προσωπικό, πολιτιστικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο αυτές τις νέες ευκαιρίες και αυξήστε τις κρατήσεις σας, ενημερώνοντας τη σελίδα του ξενοδοχείου σας για να ενισχύσετε την ελκυστικότητα στους ταξιδιώτες.